مقالات فنی

بهترین دوربین مداربسته خانگی + توضیحات

بهترین دوربین مداربسته خانگی + توضیحات

بهترین دوربین مداربسته خانگی

بهترین دوربین مداربسته خانگی از نظر نصابان چیست؟ چند عامل بسیار مهم وجود دارد برای اینکه بفهمیم چگونه بهترین دوربین مداربسته را برای خانه خودمان انتخواب کنیم.
این موارد عبارتند از:

  1. فضای محیط (داخلی یا خارجی و یا هردو)
  2. متراژ محیط
  3. فضاهایی که باید تحت پوشش دوربین مداربسته قرار بگیرند
  4. محل قرار گرفتن دستگاه DVR یا NVR
  5. محلی که قراره دوربین نصب بشه
  6. دام و یا بالت بودن دوربین مداربسته
  7. دید در شب رنگی یا دید در شب سیاه سفید
  8. اندازه لنز 

با توجه به دو عامل یاد شده که در انتخاب بهترین دوربین مداربسته خانگی اهمیت زیادی دارند، می‌توانید در صورت صلاحدید انتخاب محل نصب و نوع دوربین مداربسته را به کارشناسان ما بپردازید. برای خرید و نصب دوربین مداربسته می‌توانید با شماره تلفن ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

1- فضای محیط دوربین مداربسته خانگی (داخلی یا خارجی و یا هردو)

برای اینکه بدونیم تعداد دوربین مداربسته هایی که باید تهیه کنیم و مدل اونا چی باشه باید فضای محیط رو بررسی کنیم تا بهترین نتیجه رو بگیریم. یکی از مهم ترین اصول نصب، بررسی محیط می باشد.

2- متراژ محیط دوربین مداربسته خانگی

بعد از بررسی محیط باید متراژ رو هم حساب کنیم تا برای خرید کابل مورد نیاز به مشکل بر نخوریم تا در هزینه ها صرفه جویی کنیم.

 

3- فضاهایی که باید تحت پوشش دوربین مداربسته قرار بگیرند

محل نصب دوربین مداربسته بسیار مهم می باشد و باید به صورت دقیق و مهندسی شده انجام شود تا در انتها تصویر مطلوبی که میخواستیم رو بگیریم. زاویه دید دوربین به صورته 70 درجه ای می باشد که شما میتوانید به صورت چشمی و حدودی محل تحت پوشش دوربین مداربسته را متوجه شوید.

 

4- محل قرار گرفتن دستگاه DVR یا NVR

یکی دیگر از موارد مهم در نصب دوربین مداربسته محل قرار گرفتن دستگاه DVR یا NVR می باشد، زیرا تمام سیم های مد نظر باید تا دستگاه DVR یا NVR کشیده شود به همین دلیل متراژ کابل مورد نظر هم باید بعد از بررسی محیط و متراژ محیط اندازه گیری شده و استفاده شود.

 

 

5-محلی که قراره دوربین مداربسته خانگی نصب شود

مکانی که دوربین مداربسته باید نصب بشود حیاتی ترین بخش کار هست تا بهترین تصویر مورد نیاز رو دریافت کنیم و هیچ نقطه کوری نداشته باشیم و تمام فضای ممکن رو با کمترین تعداد دوربین پوشش بدیم.

 

 

6-دام یا بالت بودن دوربین مداربسته خانگی

هر کدام از مدل های دوربین کاربرد خاصی دارن که ما باید بدونیم از هر دوربین مداربسته باید در چه مکانی و برای چه کاربردی استفاده کنیم.

مدل دوربین مداربسته بالت مخصوص فضای باز و فضا هایی که دوربین باید بر روی دیوار نصب بشود و یا سقف فضای داخلی سقف بلندی داره.

مدل دوربین مداربسته دام هم بیشتر مخصوص فضاهای بسته می باشد (بسیاری از دوربین های مداربسته دام ضد آب نمی باشند.) و به سقف می توان نصب کرد تا کاربرد بهتری داشته باشد.

نکته: توضیحات لازم مخصوص شرایط عادی می باشد و در شرایط غیر معمول باید طی بررسی های لازم بهترین سیستم موجود را پیاده سازی کنیم.

 

 

7-دید در شب رنگی یا دید در شب سیاه سفید

دید در شب رنگی یا دید در شب سیاه سفید؟؟

برای اینکه بدونیم بهترین انتخاب چیست، باید باتوجه به شرایط و محیط گزینه مناسب رو انتخاب کنیم. برای مثال دوربین مداربسته دید در شب رنگی مخصوص فضا های باز و دید در شب سیاه سفید بیشتر در فضا های بسته استفاده می شود.

ولی باید تمام نکات با بررسی های قبلی صورت بپذیره تا بهترین نتیجه رو بگیریم و بدون مشکل از سیستم دوربین مداربسته نصب شده استفاده کنیم.

 

 

8-اندازه لنز

لنزهای گسترده مثل 2.8 میلی متر، فضاهای 90 تا 100 درجه را به راحتی پوشش می‌دهند اما اگر می‌خواهید از دوربین برای حفظ امنیت و نظارت فضاهای باریک مثل راهروها استفاده کنید، می‌توانید از لنزهای 4 یا 6mm استفاده نمایید.

 

نکته: قبل از خرید دوربین مداربسته حتما باید از نرم افزار انتقال تصویر دستگاه DVR و NVR اطلاع داشته باشیم، چون بعضی از نرم افزار ها دیگر در ایران دردسترس نبوده و عملا کارایی نداره و شما نمیتوانید از قابلیت P2P دستگاه استفاده کنید. برای مثال در حال حاضر یکی از بهترین نرم افزار های انتقال تصویر دوربین مداربسته Xmeye می باشد.

 

 

آیا دوربین مداربسته خانگی بیسیم بدون اینترنت کار میکند؟

بسیاری از دوربین های بیسیم در سال 2022 نمی توانند بدون اتصال به اینترنت به طور کامل کار کنند. برخی از دوربین ها به ویژه آنهایی که بخشی از یک سیستم امنیتی خانه بزرگی هستند از پروتکل های رادیویی جایگزین برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. این دورربین ها به یک هاب جداگانه نیز نیاز دارند.

دوربین های دیگر، اگر فضای ذخیره سازی داخلی داشته باشند، می توانند فیلم را ضبط و ذخیره کنند، مثلا روی کارت حافظه (microSD)، حتی اگر اینترنت قطع باشد. همه آنچه گفته شد، اکثر دوربین های بیسیم (وایرلس) برای استفاده از تمام ویژگی های خود همانطور که در نظر گرفته شده است به وای فای Wi-Fi نیاز دارند. دوربین های مداربسته بیسیم مجموعه دوربینو در صورت متصل نبودن به اینترنت هم میتوانند تصاویر را بر روی کارت حافظه ذخیره کند و با اتصال تلفن همراه به دوربین مداربسته تصاویر را به صورت لحظه ای و بازپخش مشاهده نمایید.

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که شما را با دوربین های مداربسته خانگی آشنا کرده و نمونه‌هایی را هم معرفی کنیم. دوربین مداربسته برای حفظ امنیت و حریم شخصی اهمیت دارد و هنگام بروز حوادث هم می‌تواند کمک کننده باشد.

جلوی مغازه، محل کار و در خانه‌های بزرگ و ویلایی می‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرده و از طریق اتصال آن به تکنولوژی روز هم مدیریت بهتری روی این دوربین‌ها داشت. شما هم می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان گذارید. به نظر چه فاکتورهایی هنگام خرید بهترین دوربین مداربسته اهمیت دارد؟ می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذارید یا با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *