مقالات فنی

همه چیز درباره تولید دوربین مداربسته در ایران

تولید دوربین مداربسته

تولید دوربین مداربسته در بازار ایران

بسیاری از همکاران و افراد حاضر در صنعت سیستم مداربسته به دلیل نبود محصول مورد نظر در میان برند های خارجی، کاهش هزینه تمام شده و کوجود بودن همیشگی کالا، اقدام به تولید دوربین مداربسته می کنند.

از مزایای این روش میتوان به ایجاد تنوع در شکل ظاهری دوربین ، استفاده از برد های قدرتمند و کاهش هزینه تامین اشاره کرد.

اما نکته مهمی که در این مقاله به آن میپردازیم، این است که در ببسیاری از مواقع تولید دوربین مداربسته توسط اشخاص و مراکز نامعتبر که سیستم گارانتی معتبری نیز ندارند صورت می گیرد که همین موضوع میتواند تمامی مزایای ساخت دوربین مداربسته را تحت تاثیر خود قرار دهد.


در ادامه به نکاتی که باید در هنگام انتخواب مجموعه مناسب در نظر بگیریم میپردازیم و در نهایت به شرایطی که شرکت فنی مهندسی فراتک برای تولید دوربین مداربسته فراهم کرده است اشاره خواهیم کرد.

 

قطعات و مراحل تولید دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته به طور کلی به دو دسته آنالوگ (اچ دی) و تحت شبکه تقسیم می شوند که هرکدام از آنها دارای قطعات و روش تولید به خصوصی هستند.

قطعات خارجی:

کیس: یک محفظه ای از جنس پلاستیک یا فلز است که تمامی قطعات دوربین در آن قرار دارند و وظیفه محافظت از آنها را بر عهده دارد و میتواند از استانداردهایی مثل IP67 و IP68 بهره مند باشد تا مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل محفظه شود.

کابل: وسیله اتصال دوربین به دستگاه ضبط (DVR یا NVR) برای ارسال تصاویر و داده ها است.

قطعات داخلی:

برد و سنسور تصویر: مهم ترین قسمت تشکیل دهنده یک دوربین مداربسته است که وظیفه دریافت و پردازش تصاویر را بر عهده دارد.

لنز و IR-Cut: این قسمت ها وظیفه دریافت و متمرکز کردن نور محیط بر روی سنسور تصویر را بر عهده دارند.

IR-LED: این برد شامل تعدادی LED مادون قرمز است که در هنگام تاریک شدن محیط فعال شده و امکان تصویر برداری در تاریکی را برای دوربین فراهم خواهد کرد.

لوازم مونتاژ دوربین مداربسته لوازم مونتاژ دوربین مداربسته لوازم مونتاژ دوربین مداربسته لوازم مونتاژ دوربین مداربسته لوازم مونتاژ دوربین مداربسته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در تولید دوربین مداربسته، اولین قدم، مشخص کردن نوع کانفیگ قطعات داخلی دستگاه است که ارزش اصلی هر دوربینی را تعیین می کند. در این مرحله بسته به نیاز، تناسب و همخوانی قطعات با یکدیگر، نوع برد و سنسور تصویر، لنز و IR-Cut و در نهایت IR-LED مشخص می شود.


مسلماً در طی مراحل تعیین کانفیگ، باید امکان قرار گرفتن تمامی این قطعات در داخل کیس انتخواب شده را نیز در نظر گرفت.

در نهایت بعد از تعیین قطعات داخلی و خارجی مناسب، مراحل مونتاژ دستگاه آغاز شده و در انتهای این مرحله باید سلامت تصویر دریافتی دوربین مداربسته توسط بخش کیفی (QC) تایید شود. بعد ز اتمام این مراحل، نوبت به چاپ برند روی دستگاه، بسته بندی و برچسب زنی آن میرسد تا آماده پردازش و ارسال به خریدار شود.

 

میانگین هزینه ساخت دوربین توسط مجموعه فراتک چقدر می باشد؟؟

  • با توجه به تنوع قطعات قابل استفاده مانند: نوع برد، اچ دی یا تحت شبکه بودن، نوع کیس دوربین، دید در شب سیاه سفید یا رنگی بودن و…
  • امکان تعیین بازه قیمتی بعد از تعیین کردن مدل دوربین می باشد.
  • همچنین شما میتوانید با دریافت مشاوره رایگان بعد از کانفیگ های اولیه، یک بازه قیمتی تقریبی از متخصصین ما درافت نمایید.

 

 

از اینکه تا اینجای مقاله همراه ما بودید متشکریم، در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید و ساخت دوربین مداربسته دارید خوشحال خواهیم شد که با شما در ارتباط باشیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *